Dodaj ofertę za darmo
Załóż konto na portalu i dodawaj swoje oferty za darmo.

Szukaj ofert



Żaneta Kowalska vel Kowalczyk Profundo PR

Dodano: 2011-10-25

Kontakt

Liczba wyświetleń: 732

Oferta sprzedaży

WellDone – pionierski projekt łączący design z ekonomią społeczną

Marka WellDone to efekt pionierskiego w Polsce projektu wprowadzającego design do strategii działania przedsiębiorstwa społecznego. Produkty WellDo... Marka WellDone to efekt pionierskiego w Polsce projektu wprowadzającego design do strategii działania przedsiębiorstwa społecznego. Produkty WellDone to wykonane z naturalnych materiałów, proste, dowcipne, inteligentne i użyteczne przedmioty, doskonałe na prezenty. Zaprojektowane zostały przez młodych projektantów, a wytwarzane są przez osoby powracające na rynek pracy, wspierane przez Fundację Rozwoju Przedsiębiorczości Społecznej „Być Razem” z siedzibą w Cieszynie.
Nabywca produktu marki WellDone otrzymuje przedmiot dobrze zaprojektowany dobrej jakości,
za dobrą cenę, a przy okazji, kupując go, robi coś dobrego dla innych. To przykład designu społecznie odpowiedzialnego, który przyczynia się nie tylko do powstawania kolejnych przedmiotów, ale także do rozwiązywania istotnych problemów społecznych.
Historia marki WellDone sięga 2009 roku, kiedy to Fundacja „Być Razem” nawiązała współpracę
z ASP w Warszawie,Zamkiem Cieszyn i Holon Institute of Technology z Izraela w ramach wspieranego przez Instytut Adama Mickiewicza projektu „Od idei do obiektu, od obiektu do produktu”. Uczestniczący w nim młodzi projektanci opracowali wzory produktów zorientowanych na potrzeby i możliwości przedsiębiorstwa społecznego. Wystawa prezentująca efekty projektu pokazywana była w Polsce, Izraelu, Francji i Niemczech. Najciekawsze projekty stworzone przez studentów są obecnie produkowane w warsztatach Fundacji, a zysk uzyskany z ich sprzedaży przeznaczany jest na realizację celów statutowych Fundacji. Pionierska na polskim gruncie idea łącząca działalność przedsiębiorstwa społecznego, wspierającego aktywizację zawodową osób bezrobotnych, z rynkową siłą atrakcyjnego, nowoczesnego designu uzyskała wsparcie polskiego oddziału UNDP (United Nations Development Programme). Dzięki jego pomocy powstał kompleksowy projekt wizerunkowy marki WellDone i projekty kolejnych produktów.
Kolejnym etapem działań Fundacji ma być utworzenie Centrum Designu Społecznego, którego zadaniem będzie edukacja i promocja efektów, które podmioty ekonomii społecznej mogą osiągnąć dzięki wykorzystywaniu designu w swojej działalności.
Produkty WellDone wyróżnia prostota, pomysłowość, poczucie humoru. Młodzi projektanci skupili się na stworzeniu przedmiotów, które zawierają w sobie jakąś dowcipną historię: świąteczna choinka-świecznik służy przez cały rok, para świnek skarbonek nieustannie spiera się o poziom oszczędności, a puzzle drzewko pozwalają się zrelaksować przy z pozoru dziecięcej zabawie.

Kategoria

Dodajesz więcej ofert w Biznes.iso.pl? Załóż konto za darmo